(On)wijs op reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu (On)wijs op reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu

(On)wijs op reis

Door: jetdewereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Jannet

08 Augustus 2011 | Nederland, Eindhoven

… lopen in steeds hetzelfde kloffie
… heel veel handwasjes doen
… altijd op je hoede zijn voor mensen die spullen ook goed kunnen gebruiken
… jetlags en lange wachttijden op vliegvelden
… buitenlandse autoriteiten doorstaan
… niet te spreken van buikloop en andere fysieke ongemakken
… ontdekken wat zovelen al ontdekt hebben

Wat bezielt me dan toch om op wereldreis te gaan?

O ja, bovendien geen potten thee ’s avonds thuis op de bank, geen Hema in de buurt, geen heerlijk drinkwater uit de kraan en geen frisse, groene fietstocht in de morgen.

Wat weegt er tegen dat alles op?
… ontmoetingen met mensen van andere culturen, religies en denkwijzen
… avontuur
… vrijheid
… los van het gestructureerde leventje (geen wekker om 6.55 uur)
… slapen onder de sterrenhemel
… proeven van de Italiaanse, Turkse en Aziatische keuken
… mooie natuur (bijvoorbeeld in Nw-Zeeland: http://vimeo.com/24570082)
… samen het reizen en leven vieren met mijn medereizigers
… leren van alle nieuwe ontmoetingen en ervaringen

Ik sta te popelen om te gaan!
Nog maar 12 dagen laat waarbenjij.nu me weten...

  • 09 Augustus 2011 - 10:41

    Maarten:

    In Turkije en China zal het zeker nog wel lukken met die potten thee!

  • 10 Augustus 2011 - 17:28

    Marijke Van Rosmalen:

    Hoi Janet (of te wel Jet begrijp ik vanaf nu)

    Ik wil je onwijs veel plezier wensen op je trip,
    met veel nieuwe ervaringen, en blijf gezond.
    Ik ga je volgen...op deze site dan wel te verstaan,

    Geniet ervan,

    Marijke (van afd. Uilenburg)


  • 11 Augustus 2011 - 07:09

    Danielle:

    Hoi Jannet, wat een leuk avontuur ga je maken. Wens je heel veel plezier en geniet ervan Ga je zeker volgen via deze site.
    Groeten Danielle de Jong afd de Citadel

  • 11 Augustus 2011 - 10:26

    Emmie:

    Alvast een goede reis, geniet nog van alle luxe de komende 12 dagen en ren nog een keer door de Hema!
    Ik ga je zeker volgen via 'waar-ben-je-nu'!
    groetjes!

  • 14 Augustus 2011 - 19:21

    Ursula, Bart En Lars:

    Lieve Jannet,

    We willen je bij deze heeeeel veel (reis)plezier toewensen! Wat ga jij avonturen beleven...We hadden nog graag persoonlijk gedag willen zeggen maar de komende dagen zullen wel in het teken staan van de laatste dingetjes regelen en natuurlijk (tijdelijk) afscheid nemen van Maarten.
    We gaan je zeker volgen.....

    Lieve groetjes
    fam. Custers

  • 18 Augustus 2011 - 18:28

    Wilmet:

    Net terug van ons eigen tripje wil ik je heel erg veel plezier wensen de komende maanden. Geniet nog snel even van het heerlijke kraanwater hier.... (uit ervaring weet ik dat het een genot is om weer onnadenkend te kunnen drinken).

  • 19 November 2011 - 19:31

    Christiane Oosterink:

    Beste Janet,
    Geweldig, dat je dat allemaal doet en ziet. Door allerlei beslommeringen, had ik je reis een beetje vergeten tot je een week of 2 geleden weer in mijn gedachten kwam. je heb al een halve wereld afgereisd en ik heb nog lang niet al je foto's bekeken. Ik bewonder vooral hoe zen je je al kunt gedragen ; ik was al lang in paniek geraakt !!!
    Met Wil gaat het niet denderend ; een week of 3 geleden zijn bij hem 2 ribben spontaan gebroken doordat hij zo broos is. Hij heeft veel pijn. Maar hij vindt je reisverslagen wel heel leuk !
    Liever groeten, fam. Oosterink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hallo beste lezer! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn wereldreisblog. Komende maanden post ik hier berichten vanuit verschillende hoeken in de wereld. Of dat er veel of weinig zijn blijft voorlopig, ook voor mij, nog een verrassing!

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 77316

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 15 April 2012

Jet's Multicultireis

Landen bezocht: