Het meest vreedzame land ter wereld (& foto’s) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu Het meest vreedzame land ter wereld (& foto’s) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu

Het meest vreedzame land ter wereld (& foto’s)

Door: jetdewereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Jannet

14 Augustus 2011 | IJsland, Reykjavik

Voorafgaande aan deze reis leek het Maarten en mij leuk om een kort bezoek te brengen aan het meeste vreedzame land ter wereld (volgens de Global Peace Index):

IJsland

Misschien niet zo raar dat het er erg vreedzaam is, want er wonen buiten Reykjavik erg weinig mensen, zo’n 100 à 150 duizend in een land drie keer zo groot als Nederland.

Wij ervoeren het inderdaad als een erg vredig land en er is bovendien veel plaats voor allerlei natuurwonderen, zoals te zien is op de voorbij komende beelden bovenaan deze pagina. Ik ontdekte per ongeluk dat je de foto’s onderaan deze pagina ook groter kunt bekijken. Als je op een foto klikt, opent er een nieuw venster waarin een diavoorstelling te zien is zonder allerlei poespas er omheen.

Voor degenen die insteken bij dit bericht, twee eerdere berichten vind je links op deze pagina bij “Recente reisverslagen”.

  • 14 Augustus 2011 - 10:30

    Tineke:

    Wat een prachtig land en mooie foto's!!
    Janet, nog maar 6 dagen en dan begint je grote avontuur! Ik wens je een hele inspirerende en gezonde reis toe!Ik ga je zeker volgen via deze site. En ben in maart benieuwd naar alle verhalen.
    Inmiddels zal ons boek dan ook al uit zijn gebracht!
    Tineke

  • 14 Augustus 2011 - 11:19

    Inge:

    Wat een prachtige foto's! Ziet er inderdaad uit als een schitterend land, met al die natuur.
    Ik wens je vast een ontzettend mooie, gezonde, fijne, bijzondere reis met heel veel hele mooie ervaringen!

  • 14 Augustus 2011 - 11:47

    Diny Kuijpers:

    Jannet,
    Dezxe foto's zijn echt al geweldig en heel apart hoor
    Wij wensen je veel reisgenot en behouden thuiskomst
    liefs
    Frits en Diny

  • 14 Augustus 2011 - 12:18

    Mirjam:

    Lieve Jannet, wat een schitterende foto's, een droom/sprookjes landschap! Ga je verder vanuit IJsland of kom je nog eerst terug in NL? Een hele inspirerende reis vol cultuur, natuur en verschillende ontdekkingen! Dat wakkert wel weer vanalles los en aan ;-), Hartelijke groeten aan Maarten! alle liefs, Mirjam

  • 14 Augustus 2011 - 13:52

    Fran:

    hoi Jannet en Maarten,

    leuke en mooie foto's en geeft een aardige impressie van het land. Met zo weinig mensen niet zo moeilijk om vredig te zijn en daarbij is het ook te koud...tot het volgende contact, groetjes Fran

  • 14 Augustus 2011 - 16:28

    Maaike:

    Lieve Jet,

    Wat een prachtige foto's. ik lees dat je tot maart weg gaat. Waar ga je allemaal naar toe op je reis? Ik wens je erg veel plezier en hoop dat alles goed mag gaan.

    Veel liefs Maaike

  • 14 Augustus 2011 - 16:33

    Maaike:

    oeps ik las even verder en ik zag al welke mooie landen je gaat bezoeken.

  • 14 Augustus 2011 - 16:49

    Lous:

    Dit ga je elke week tijdens de ris actualiseren? Heb je daar alle apparatuur voor bij de hand?
    Gr. Lous

  • 16 Augustus 2011 - 16:36

    Ingrid:

    wat een mooie site heb je gemaakt..... En ik krijg meteen inspiratie voor een ander vakantieland....
    Ik verheug me al op al je verhalen. Ben heel benieuwd hoe het zal zijn!
    Veel liefs
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hallo beste lezer! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn wereldreisblog. Komende maanden post ik hier berichten vanuit verschillende hoeken in de wereld. Of dat er veel of weinig zijn blijft voorlopig, ook voor mij, nog een verrassing!

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 77311

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 15 April 2012

Jet's Multicultireis

Landen bezocht: