Gggggoe… ggggoe… ggggoe… - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu Gggggoe… ggggoe… ggggoe… - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu

Gggggoe… ggggoe… ggggoe…

Door: jetdewereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Jannet

03 September 2011 | Turkije, Ankara

Morgen gaan we níet met een tour mee om onze toeristische honger te stillen, maar houden we een relaxdag. Tijd om uit te slapen, wat op papier te zetten, foto’s uit te zoeken, een beetje te lezen en dan misschien, als we ons gaan vervelen, nog iets te gaan ondernemen.

Morgen = vandaag
Om vier uur ‘s ochtends worden we gewekt door de imam voor het ochtendgebed. We draaien ons nog eens om op het bed waar de spiralen bijna door de zachte bovenlaag heen prikken.
Om half zeven horen we een vreemd geluid: Gggggoe… ggggoe… ggggoe… ggggoe… ggggoe… gggggoe... Buiten, maar vlakbij ons. Het houdt maar niet op.
Maarten opent de deur van ons optrekje, een uitgehouwen kamer in een rots: “Zie je dat?”
Vanaf het spiralen bed zie ik een prachtig uitzicht over de vallei waarin Göreme ligt: “Ja, een hele mooie zonsopgang.” Maar moet ‘ie me daarvoor zo vroeg wakker maken?
Toch nog ‘ns beter kijken, er moet meer aan de hand zijn. In de hele valleikom en daarbuiten komen een heleboel luchtballonnen als paddenstoelen uit de grond omhoog. Maarten telt er maar liefst zesendertig. Het landschap ziet er al surrealistisch uit, maar dit maakt het nog een stuk gekker.

Wil je hier wat visuele beelden van zien, kijk dan even onder dit verslag.

Om acht uur zitten we buiten aan een Turks ontbijt, met brood, tomaat, komkommer, fetakaas, een eitje, olijven, appelthee en Turkse yoghurt. Om half tien zien we beneden ons een toeristische tour vertrekken – er komt een busje voorrijden om mensen op te halen – en o, wat hebben wij ook een zin… We verbijten ons, daarna kunnen we dan toch beginnen aan ons dagje relaxen.

• 03 September 2011 - 09:07

Jeanette V Nieulande:

Oooh Jannet en Maarten, wat een prachtige foto's. Geniet van deze bijzondere reis. Heel leuk om jullie avonturen te volgen.

• 03 September 2011 - 12:17

Dirk En Aja:

Interessant allemaal, fijn dat er foto's bij zijn. Veel plezier samen!

• 03 September 2011 - 18:40

Lia:

Hoi Jannet,

Wat een geweldige ervaring om zo wakker te worden. Ik bedoel natuurlijk die ballonnen en niet de iman. Hele mooie foto's. Geniet samen nog maar heerlijk van de avonturen die jullie ongetwijfeld nog zullen beleven.

Ik ben ondertussen ook op vakantie. Niet zo lang als jij maar toch lekker een paar weekjes naar Spanje. Ik kan via mijn hotmail hier ook je belevenissen volgen. Leuk hoor.

Doei doei.

• 03 September 2011 - 20:13

Maaike:

Merhaba,
    Nou daar ging je uitslapen haha. Maar wel erg mooi en bijzonder natuurlijk al die luchtballonnen. Waar je nu zit zijn daar nou ook de kalksteen terassen??? Daar zijn wij jaren geleden toen naar toe geweest toen we op vakantie waren in Turkije (Side). Was trouwens erg mooi. Hoelang blijft Maarten nog bij je??

Groetjes Maaike

• 04 September 2011 - 10:55

Marieke:

Hey Jannet!
    Wat een super reis al tot zover!! Ik heb vorige maand een ballonvaart gemaakt in Den Bosch, maar deze foto's.....poeh...gaaaaaaaaf!
    Geniet van je reis!!
    groetjes, Marieke

• 04 September 2011 - 12:13

Leny/Izaäk:

Wat schrijf je leuk Jet,
    en dan die foto's erbij, we genieten zo een beetje mee.

Erg leuk om zo op de hoogte te blijven!
    Heel veel plezier samen,

warme groet, Izaäk en Leny

• 05 September 2011 - 09:50

Maurizio:

wat geweldig allemaal en zo geweldig om op deze manier een beetje deelgenoot te zijn van al die bijzondere ervaringen.
    blijf genieten van alles en veel gezondheid toegewenst.
    hier op oosterhof steunen je en denken aan je/jullie.
    groetjes.

• 08 September 2011 - 21:15

Martine:

Wauw, dat ziet er mooi uit zeg!
    Nog veel plezier,

groetjes Martine