Wat is er met mij gebeurd? - Reisverslag uit Jaipur, India van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu Wat is er met mij gebeurd? - Reisverslag uit Jaipur, India van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu

Wat is er met mij gebeurd?

Door: jetdewereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Jannet

09 Oktober 2011 | India, Jaipur

Hieronder vinden jullie een uniek fotootje.

Dát had ik er voor over om een blik te kunnen werpen op kust van Egypte en Israël enerzijds en Saoedi-Arabië anderzijds. Om uiteindelijk in Aqaba in Jordanië uit te komen.

Ik heb me verheugd op deze boottocht door de Arabische wereld. De boot vertrekt echter veel te laat en de ramen zijn zo vies dat het lijkt alsof er buiten een dichte mist hangt. Er is wel een dek in de buitenlucht, maar dat hebben ze VIP genoemd en daarvoor moet je vijfentwintig dollar bijbetalen. Schandalig! De enige manier om hieraan te ontkomen blijkt het roken van een sigaret. Eerst rondstruinen over de boot met een sigaret in de hand. Als vanzelf beland je dan op het VIP-dek.

Zo sta ik binnen mum van tijd op het dek. Een paar mannen in uniform houden me aan de praat en bieden me een vuurtje aan. Ik wil van het uitzicht gaan genieten en ga er zo snel mogelijk vandoor, onhandig slurpend aan de sigaret. Uitkijkend over de zee raak ik met een Jordanese student uit Caïro aan de praat, die opmerkt dat mijn sigaret het niet goed doet. “Uhh…” Hij diept meteen zijn aansteker op uit zijn zak, daarna kan ik eens echt goed inhaleren. Mijn ontgroening heb ik een paar dagen eerder al ingezet zuigend aan een waterpijp met appelsmaak, nog niet eens zo slecht. Deze sigaret smaakt nog veel echter.

Enkele dagen later, honderden kilometers verderop in Jordanië, kom ik een van de mannen in uniform weer tegen. “Weet je nog wie ik ben? Ik gaf je een vuurtje op de boot.”

Deze keer toch maar geen sigaret voor mij.

  • 09 Oktober 2011 - 13:35

    Ceciel:

    He Jannet,
    Geweldige foto! haha. In India weten ze wel hoe ze aan je geld kunnen komen, maar jij kunt inderdaad net zo geniepig slim zijn ;). Ik vraag me wel af hoe je dan aan die sigaret bent gekomen?! Vast je charme in de strijd gegooid.
    Ik lees je verhalen met plezier. Geniet verder.
    Grtz Ceciel

  • 09 Oktober 2011 - 14:06

    Mirjam:

    Lieve Jannet, wat een geweldig verhaal! Hilarisch! Jet aan de sigaret! Ik kan het me ergens helemaal voorstellen. Maar er is ook wel wat moed voor nodig lijkt mij zo, om aan zo'n vieze sigaret(toch?) te beginnen. Veel plezier verder maar weer, ik kijk steeds uit naar je verhalen! Liefs vanuit een druilerig Wageningen.

  • 09 Oktober 2011 - 14:27

    Yolanda Meijer:

    Hoi Jannet,

    Ja echt grappig, maar niet beginnen hoor, je bent zo verslaafd, ik kan het weten en ben er gelukkig al ruim 4 jaar vanaf:)

    Maar zo maak je wel het één en ander mee.

    Fijne reis nog.

    Gr.
    Yolanda Meijer

  • 09 Oktober 2011 - 15:10

    Wilma:

    Dag Jannet,
    Tja, wat je er allemaal niet voor moet doen. Erg leuk om te lezen enne... leuke foto!
    Ik lees je verhalen met veel plezier. Je hebt talent om de dingen goed en levendig te beschrijven. Fijn voor ons, zo kunnen we mee genieten. Geweldig, wat je allemaal al hebt meegemaakt en gezien! Ik kijk uit naar je volgende avontuur...


  • 09 Oktober 2011 - 19:31

    Jan :

    Grappig!

  • 09 Oktober 2011 - 21:07

    Marion:

    Oeioeioei, deze foto gaat je de rest van je leven achtervolgen... Mooi verhaal!

  • 10 Oktober 2011 - 06:01

    Andrea:

    Je moet er wat voor over hebben hè! En zo krijg je dus blijkbaar wel heeeel unieke foto's ;-)... geniet van je bijzondere reis!

  • 10 Oktober 2011 - 14:00

    Marieke:

    Hey jannet!
    haha leuk verhaal, wij hebben de boottocht daar ook gemaakt, maar de tip van de sigaret hadden wij toen niet! Geniet!
    groetjes, marieke

  • 12 Oktober 2011 - 10:44

    AnnA:

    Zo hou je nog eens wat gewoontes over aan een wereldreis ;-)

    Super leuk om je verhalen te lezen! Ik geef de lonely planets maandag aan Maarten mee!

  • 13 Oktober 2011 - 19:04

    Anna:

    Hey Jannet,
    ongelofelijk hoe snel de tijd gaat, en hoe ver je al weer bent. Als ik zo zie dat je al vanuit India mailt.

    In ieder geval is het leuk te zien dat je een goede tijd hebt en ik maak me niet echt zorgen, dat je aan de tabak verslaafd zult raken :-)

  • 16 Oktober 2011 - 11:56

    Maaike:

    Nou ik zie dat je helemaal ingebrugerd bent haha. Wat een ellende zeg dat je alleen maar rokend het VIP dek opkwam. Had je toch nog een beetje frisse lucht.

    Groetjes Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hallo beste lezer! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn wereldreisblog. Komende maanden post ik hier berichten vanuit verschillende hoeken in de wereld. Of dat er veel of weinig zijn blijft voorlopig, ook voor mij, nog een verrassing!

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 77310

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 15 April 2012

Jet's Multicultireis

Landen bezocht: