Jarige Jet in China - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu Jarige Jet in China - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jannet Coppoolse - WaarBenJij.nu

Jarige Jet in China

Door: jetdewereldreiziger

Blijf op de hoogte en volg Jannet

15 Januari 2012 | Indonesië, Ubud

Bedankt voor alle verjaardagspost!

Het uitpakken ervan vergde geduld, want China blokkeert Facebook. Onschuldige verjaardagswensen openen is er zo 1-2-3 niet bij.

Eén dag later in Hongkong, tegenwoordig onderdeel van China, maar toch met volop grensposten, lukte het meteen om de berichten te openen. Op de grens had ik ook heel even telefonisch bereik, zodat sms’jes doorkwamen. Hartstikke aardig en gezellig al die attente berichten!

Een paar keer kreeg ik de vraag waar ik me op de wereld bevond op mijn verjaardag. Hier komt het, in woord en beeld:

- Op de fiets in de oostelijke uitlopers van de Himalaya

- In de sneeuw, zoals het hoort op als je op 5 januari jarig bent

- Dansend met Naxi vrouwen bij een Boeddhistische tempel

- In twee authentieke Chinese dorpen, Basha en Yu hu snow village

- In Lijang in een Chinees restaurant en na tegenvallend resultaat in een Praags eetcafé voor een lekkere hap.


Met dank aan Maarten voor de foto's deze keer.


  • 15 Januari 2012 - 15:59

    Maaike:

    Lieve Jet,

    Nou dat is dus een verjaardag om nooit meer te vergeten.

    Veel liefs Maaike

  • 15 Januari 2012 - 18:03

    Joost L.:

    > - Op de fiets in de oostelijke uitlopers van de Himalaya
    > - Dansend met Naxi vrouwen bij een Boeddhistische tempel

    Ik vond Segway rijden in de oostelijke uitlopers van Den Bosch al een avontuur *haha* :-D

  • 15 Januari 2012 - 18:29

    Chilo:

    Weer een mooi verslag! Kort, voor de gewoonte van Jannet. Inmiddels is ook achterneefje Koen Helwegen aangeschoven bij waarbenjij.nu (Argentinie). Leuk, die verjaardagsgroet van Mao!
    Trouwens, wat zijn je plannen verder en wanneer verwacht je terug te komen naar Nederland?
    Groetjes Chilo

  • 15 Januari 2012 - 20:55

    Diny:

    Dank voor de kaarten en deze schitterende mail Zo reizen wij een beetje met jullie mee
    In Grasperk is alles prima op een plant na die het te koud vindt,misschien neem ik hem wel mee naar de Iliumstraat Groetjes en veel liefs uit eindhoven

  • 15 Januari 2012 - 22:24

    Mariet:

    Lieve Jannet,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, alle goeds voor jou.

    Dezelfde aardbol, deels een andere wereld. Boeiend om er te zijn.
    Goede reis.

    Hartelijke groeten,

    Theo en Mariet

  • 16 Januari 2012 - 15:52

    Dita Tolkamp:

    Lieve Jannet,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Fijn , dat je toch een beetje het gevoel gehad hebt dat je jarig was.
    Al die geweldige indrukken en belevenissen het lijkt me af en toe best veel om te verwerken. Maar je neemt wel af en toe rust, zoals je verblijf in een Boeddistisch klooster, heb ik begrepen. In Ubud, het kunstenaarsdorp op Bali hebben wij nog een keertje een schilderijtje gekocht, die nu in de kamer hangt. Nog veel reisplezier gewenst.
    En ruimte in je hoofd om alle indrukken , beelden en belevenissen op te slaan.
    Met vriendelijke groeten, Dita Tolkamp

  • 18 Januari 2012 - 10:39

    Jinling:

    Prachtig om alles te zien en nog van harte gefeliciteerd met je verjaardg! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannet

Hallo beste lezer! Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn wereldreisblog. Komende maanden post ik hier berichten vanuit verschillende hoeken in de wereld. Of dat er veel of weinig zijn blijft voorlopig, ook voor mij, nog een verrassing!

Actief sinds 01 Juli 2011
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 77253

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 15 April 2012

Jet's Multicultireis

Landen bezocht: